.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در یک اقدام نمادین/ نامگذاری سالروز ازدواج حضرت علي (ع) روز بدون طلاق در گلستان

در طي اقدامي نمادين دادگستري كل استان گلستان روز 28 آبان ماه جاري را كه سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) است و به‌نام روز خانواده و ازدواج نامگذاري شده روز بدون طلاق در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل دادگستري استان گلستان، رئيس كل دادگستري استان گلستان اظهار داشت: در اين روز قضات تمام محاكم خانواده سراسر استان از صدور حكم طلاق خودداري خواهند كرد.

به گفته احمد فاضليان، همچنين در اين روز سردفتران دفاتر ازدواج و طلاق در استان از ثبت واقعه طلاق خودداري و بعضي از دفاتر نسبت به ثبت واقعه ازدواج به صورت رايگان اقدام خواهند كرد.

وي خاطرنشان كرد: در اين روز مشاورين خانواده به طور ويژه در دادگاه‌هاي خانواده به امر مشاوره مشغول خواهند بود و نيز به سه زوج جوان كه در اين روز پيمان ازدواج منعقد كرده‌اند و همچنين سه نفر از كساني‌كه بعد از طلاق در اين روز رجوع كرده و زندگي مشترك خود را از سر گرفته‌اند جوايز نفيسي به قيد قرعه از طرف دادگستري كل استان اهدا مي‌شود.

فاضليان با ابراز نگراني از افزايش آمار طلاق در نيمه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان، بيان داشـت: اقدام اين دادگستري در نام‌گذاري روز ازدواج مبارك حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) به‌نام روز بدون طلاق اقدامي است نمادين براي ارج نهادن بر امر مقدس ازدواج اين سنت حسنه و تحكيم بنيان خانواده و توجه آحاد مردم و مسئولين به آثار مخرب طلاق در حوزه روابط فردي و اجتماعي است.

رئيس كل دادگستري استان گلستان با اشاره به افزايش آمار دعاوي خانوادگي در محاكم قضايي سراسر كشور ابراز داشت: بر اساس طرحي كه با همكاري دادگستري استان، شوراي اسلامي شهر گرگان، اداره كل بهزيستي و دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان تهيه شده است به زودي مركز مشاوره‌اي با حضور كارشناسان مجرب براي حل و فصل دعاوي خانوادگي و ارائه خدمات مشاوره‌اي به خانواده‌هاي در معرض طلاق افتتاح و فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

وي اظهار داشت: در اين مركز علاوه بر خدمات مشاوره‌اي دوره‌هاي آموزش حقوق خانواده و مهارت‌هاي زندگي براي اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان و كساني كه در شرف ازدواج هستند، برگزار مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.